Bijgaand een impressie met plaatjes van deze bijzondere viering.
In de Grote kerk werden we deze zondag morgen ontvangen met “Koffie met Koek”, een mooi uitgevoerd liturgieboekje en een nieuwsbrief in KLEUR!
Na een woord van welkom door voorzitter Nel Eijk opende ds Kremer de dienst met gebed en het samen zingen van: ‘De Kerk is waar mensen Gods liefde bezingen’.
De regenachtige nacht was overgegaan in een waterig zonnetje en zonder nat te worden werd er vervolgens naar Volendam gefietst. Daar werd in een volle kerk de dienst vervolgd en konden Maarten Gast en Nel Eijk dankbaar terugkijken op de afgelopen periode waarin de stolphoevekerk werd “vervreemd” en de kerkelijke fusie met Edam afgerond.
In de liturgie en korte overdenking door ds Kremer was volop aandacht voor het “gebouw en fusie”, prachtig verwoord in het aanvangslied 280: ‘De vreugde voert ons naar dit huis waar ‘t woord aan ons geschiedt”.
En weer was er “Koffie met Koek” en ging niet iedereen direct naar huis.
Mvg Arie