Zondag 9 juli 2023 Viering in de Grote kerk met voorganger ds Simon Bijl

Ook op deze zonnige zondagmorgen was de kerktaxi weer present. Dit keer bracht “de chauffeur van dienst” Henk Eijk drie dames naar de kerk. Een wekelijkse activiteit die zeer gewaardeerd wordt, zij maakt voor hen de kerkgang, ook onder minder gunstige weersomstandigheden(!), mogelijk.
Na inleidend orgelspel door Nico Vriend las ouderling van dienst Wijnanda Hamstra de mededelingen. Extra aandacht werd gevraagd voor de bijzondere viering van volgende week waarin de aandacht naar de jeugd zal gaan.
De 74-jarige oud-voorganger ds Simon Bijl las uit Zacharia en Mattheus en ging in zijn overdenking in op de tekst: “Komt tot mij ALLEN die vermoeid en belast zijn. Ik zal je rust geven”. Vergeet daarom al die regeltjes die mensen hebben bedacht want geloven in vrijheid is het evangelie van Jezus. De preek is nog steeds te beluisteren via www.kerkdienstgemist.nl…

Met een hartelijke groet van de kerkgemeente bracht Elly Lemsom (in een mooi bijkleurende zomeroutfit?) de liturgische bloemen naar Alie Slegt-Punt. En op de dag van de nationale tuinvlindertelling is er ook een plaatje van een Citroenvlinder die onze lavendel bezocht.

Mvg Arie

Ps Wat is het fijn te lezen en te zien dat de onze dominee een studeerkamer kreeg waar ze echt blij mee is. Mijn complimenten aan de kerkrentmeesters die deze oplossing bedachten en uitvoerden!